FILM-project - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van jeroen de caluwé - WaarBenJij.nu FILM-project - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van jeroen de caluwé - WaarBenJij.nu

FILM-project

Door: jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen

21 Maart 2015 | Mexico, Oaxaca de Juárez

In 2012 beland ik na een reis te hebben gemaakt door Kenia in de psychiatrie van Duffel.
Ik was wel wat chaotisch in mijn hoofd omdat ik net een maand met heel intense ervaringen had gehad. Vol creativiteit zat. Had een groots idee. Ik wilde een kijk- en luisterverhaal maken. Hier wilde ik mijn idee brengen en als tweede deel Afrika aan het woord laten om hun verhaal te vertellen. Mooi projectje dacht ik. Een gevaar voor andere was ik niet, ben ik nooit eigenlijk. Naar mijn gevoel was ik ook geen gevaar voor mezelf omdat ik, aangezien mijn toestand, toch zonder geld erin was geslaagd om heelhuids terug te keren uit Kenia.
Echter beslist psychiater Dr. Schrijvers hier anders over. Dient mij een dosis medicatie toe en ik wordt gecolLOCOeerd en onder toezicht van Dr. Poleunis geplaats, in afzondering geplaatst en als kers op de taart vastgebonden op m'n rug op een bed. Wel maakt het verplegend personeel melding dat ik een heel rustige persoon ben. Temesta-pillekes, iets om je rustig te houden, kan ik wegwerken zonder ze mezelf toe te dienen.
Dit vastbinden kon en kan ik nergens rijmen met liefde- en respectvolle hulpverlening dus start ik om mijn weg uit de psychiatrie terug te zoeken. Ontsnappingen en zwerftochten zijn het gevolg. Na weinig succes werd ik steeds radicaler. Ik moest en zou terug vrijkomen uit die VERDOEMDE PSYCHIATRIE
Laat ons zegen dat ik op dit moment bijna volledig terug vrij ben.
Het trauma en grote vraagteken dat de psychiatrie heeft achtergelaten zal ik met mijn meditatie-oefeningen wel kunnen verwerken en plaatsen.

Door zelf nu een hele tijd te zijn bezig geweest met het verfilmen van een creatief verhaal rond psychiatrie en andere wereldproblematiek, heb ik veel multi-media materiaal. Dus zo zie je maar blijven geloven in je dromen en blijven strijden voor je rechten. Mijn kijk- en luisterverhaal komt er bijna aan. Fase 1 (insider begrijpt me wel) is achter de rug. Ik ken de 2LINK (Dr. Pirsoul) en heb mijn film kunnen maken. Het is al een cult-film voor hij is uitgezonden omdat ik exclusief beeld- en geluidsmateriaal heb uit het psychiatrische-martel-instituut.

  • 12 April 2015 - 18:47

    Pieter:

    Dag Jeroen,
    Ken je plukrijp, een boerderij in Schriek, waar jij je misschien wel thuis zou kunnen voelen?
    Ik geef het maar mee..
    Hartelijke groet,Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca de Juárez

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Oktober 2015

talibé+ kids = (ge zijt mij der EENDJE)

07 Oktober 2015

promise kids of palestina

06 Oktober 2015

smurfen

06 Oktober 2015

de tijd loopt zij 11 11 11

06 Oktober 2015

Was dit een vluchtmisdrijf deze nacht?
jeroen

Actief sinds 17 Okt. 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 42034

Voorgaande reizen:

22 December 2015 - 22 December 2015

facebook

31 Oktober 2015 - 16 December 2015

multi-tasking (project ndio-ko-book/therapy)

12 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: