Waar zijn de broeders van liefde nu? - Reisverslag uit Booischot, België van jeroen de caluwé - WaarBenJij.nu Waar zijn de broeders van liefde nu? - Reisverslag uit Booischot, België van jeroen de caluwé - WaarBenJij.nu

Waar zijn de broeders van liefde nu?

Door: jeroen de caluwé

Blijf op de hoogte en volg jeroen

30 September 2015 | België, Booischot

Op 30 september 2015 is het dag op dag tweehonderd jaar geleden dat psychisch zieken uit de boeien werden bevrijd in de crypte van het middeleeuwse Geeraard de Duivelsteen in Gent. Kanunnik Triest en de Broeders van Liefde namen het initiatief. Deze gebeurtenis kan als het begin van de psychiatrische zorg in België worden aangeduid.

Zelf ben ik de laatste vier jaar in aanraking gekomen met de psychiatrie van Duffel, Grimbergen en Zoersel.
Heb ik mogen vaststellen dan de psychisch zieken (wat dit ook mag zijn) tot op de dag van vandaag nog steeds worden opgesloten en vastgeketend. Het zijn natuurlijk geen metalen boeien meer en de kamer waar je wordt in opgesloten ziet er ook iets cleaner uit.
Maar naar mijn gevoel is vastgebonden worden op een proper bed met spanbanden met een geitenwollen beschermlaagje ook mensonwaardig.
In mijn zoektocht ben ik tot bij de broeders van liefde in Grimbergen gegaan. Daar heb ik mogen vaststellen dat zij op de dag van vandaag er zelfs niet voor terugdeinzen om een patient wijs te maken dat hij zelf kan komen vragen om zich te laten vastbinden. Patienten geloven ter goeder trouw in hun psychiater en gaan dit dan ook doen. Heb ik de vraag eens gesteld aan deze patient hoe hij erover dacht en ben ik toch snel te weten mogen komen dat hij dit echt niet leuk vindt en dat hij er ook pijn van ondervindt. Andere patienten en ikzelf hebben tot op de dag van vandaag nog traumatische pijnen aan onze enkels, polsen en buik. Volgens mij moet je hier niet echt voor gestudeerd hebben om te begrijpen dat deze pijnen iets te maken kunnen hebben met dit vastbindgedrag.
Toch veranderd er niets en kunnen deze kwakzalver psychiaters met kenmerken van grootheidswaanzin gewoon hun gangetje verdergaan.
BROEDERS & ZUSTERS VAN LIEFDE (krijg een pijnscheut in mijn maag als ik het hier aan't typen ben) WAAR ZIJN JULLIE NU???

AUB KOM ONS BEVRIJDEN!!!

MERCI!

Ik heb heb heel mijn sociaal leven en mijn blosowerk op het spel gezet om mij te kunnen bevrijden uit deze molen van machts- en geldzucht.
Wat ik al dan niet kwijt ben van positieve zaken zal op het einde van de rit wel blijken. Wel weet ik met zekerheid dat ik psychiatrie Duffel kwijt ben. Ben er gewoon niet meer welkom, wat een zalig gevoel.

PS Voor psychatrische patienten die mijn hulp kunnen gebruiken, altijd welkom. Laat een berichtje na op deze site. Wens je het liever wat anoniemer te hebben dan mail of bel je maar.
jeroendecaluwe@hotmail.com
+32465678212 (ben bijna naar Afrika, dan zal dit nummer eventjes niet meer werken)

PPS Laat je hoofd niet hangen, samen kunnen we ervoor zorgen dat deze wantoestanden stoppen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Booischot

facebook

geblockeerd

Recente Reisverslagen:

30 September 2015

Waar zijn de broeders van liefde nu?

30 Juni 2007

MERCI AFRICA!!!
jeroen

Actief sinds 17 Okt. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 42045

Voorgaande reizen:

22 December 2015 - 22 December 2015

facebook

31 Oktober 2015 - 16 December 2015

multi-tasking (project ndio-ko-book/therapy)

12 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: